Bij onze huisartsenpraktijk kunt u voor een consult met de huisarts terecht via het reguliere spreekuur, via een bel-afspraak of door een e-consult. Afspraken worden in principe telefonisch ingepland door de assistenten.
- Reguliere spreekuur
Voor een vraag waarbij het nodig is dat de huisarts u persoonlijk ziet kunt u een afspraak maken voor het spreekuur in de praktijk, dat dagelijks plaats vindt.
Voor een consult reserveren we 10 minuten die in principe bedoeld zijn voor de behandeling van 1 vraag. Verwacht u meer tijd nodig te hebben, bijvoorbeeld omdat u één groot probleem of meerdere vragen heeft of omdat een langer gesprek wenselijk is, meldt u dit dan bij het telefonisch maken van de afspraak. Wij plannen dan 'dubbele tijd' in.
- Telefonisch spreekuur
Voor een eenvoudige vraag, kort overleg en uitslagen van onderzoeken waarbij het niet nodig is dat de huisarts u persoonlijk ziet kunt u een afspraak maken voor een telefonisch consult.
Er wordt dan in de agenda van de huisarts een tijdstip gereserveerd voor telefonisch overleg; op of rond het afgesproken moment wordt u door de huisarts gebeld op het nummer dat bij ons bekend is (of dat u apart doorgeeft bij het maken van de afspraak).
OPM.: onze praktijklijnen geven geen nummerherkenning mee; wij bellen u met "anoniem nummer".
- Huisbezoek / 'Visite'
Voor een -niet spoedeisende- vraag waarbij het nodig is dat de huisarts u persoonlijk ziet maar u niet in staat bent naar de praktijk te komen (bijvoorbeeld omdat u te ziek bent of omdat u -tijdelijk- gehandicapt of slecht ter been bent en geen vervoer kunt regelen), kunt u een huisbezoek aanvragen.
Omdat in de huisartsenpraktijk betere mogelijkheden zijn voor onderzoek en behandeling, heeft het de voorkeur wanneer u naar het spreekuur probeert te komen. Mocht dit niet mogelijk blijken, dan overlegt de assistente met de huisarts of/wanneer de visite ingepland kan worden; deze vinden in de meeste gevallen 'tussen de middag' plaats.
- E-consult
Voor het stellen van een korte vraag of het navolgen van een gestarte behandeling kunt u gebruik maken van het e-consult via onze patiëntenomgeving van UwZorgOnline.
Na het indienen van een nieuw e-consult ontvangt u binnen twee tot drie werkdagen een online reactie van uw zorgverlener.
Afspraak maken
Voor het maken van een afspraak kunt u telefonisch contact opnemen met de praktijk.
Via uw account bij UwZorgOnline kunt u doorgaans ook -beperkt- online een afspraak inplannen, voor 1 klacht. Echter, vanwege het geringe gebruik van de optie om online een afspraak in te plannen en de wat krappere personeelsbezetting is deze optie niet altijd geactiveerd.